رییس خانه نسل جوان کهگیلویه افزود

در گفتگو عدل هاشمی پور با رییس خانه نسل جوان کهگیلویه ﺳﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺭﺳﺎﻧﻪ ” ﺍﺧﺒﺎﺭ ، ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ، ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ تشریح شد

تاریخ انتشار: جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰ ب.ظ
در گفتگو عدل هاشمی پور با رییس خانه نسل جوان کهگیلویه ﺳﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺭﺳﺎﻧﻪ ” ﺍﺧﺒﺎﺭ ، ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ، ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ تشریح شد پایگاه خبری تحلیلی ترنم دنا (TARANOMEDENA.IR) به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی ترنم دنا،   ” رییس خانه نسل جوان کهگیلویه افزود : رسانه ها و تاثیر آن بر جامعه در ۵ دهه اخیر   ﺑﻪ ﻃرز ﻓﺰﺍﯾﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﺑﺎ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ،  ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺗﻠﮕﺮﺍﻑ ﻭ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻫﺎﯼ ﭘﺴﺖ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺳﭙﺲ ﺭﺍﺩﯾﻮ، ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ […]

پایگاه خبری تحلیلی ترنم دنا (TARANOMEDENA.IR)

untitled-1-500x223به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی ترنم دنا،   ” رییس خانه نسل جوان کهگیلویه افزود : رسانه ها و تاثیر آن بر جامعه در ۵ دهه اخیر   ﺑﻪ ﻃرز ﻓﺰﺍﯾﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﺑﺎ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ،  ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺗﻠﮕﺮﺍﻑ ﻭ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻫﺎﯼ ﭘﺴﺖ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺳﭙﺲ ﺭﺍﺩﯾﻮ، ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ، ﻣﺠﻼ‌ﺕ، ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ﻭ ﺣﺎﻻ‌ ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺖ ﻭ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺟﺪﯾﺪ ﮐﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﺭﺍﯾﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺟﯿﺒﯽ، ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ ﻭ . . .  ﺍﺳﺖ. ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺗﺎﺛﯿﺮﺍﺕ ﻣﺜﺒﺖ ﻭ ﻣﻨﻔﯽ ﺩﺍﺭﺩ، ﮐﻪ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﻓﺮﺩ در جامعه ﺑﺎﯾﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﯿﻢ. ایشان گفتند :  ﻻ‌ﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﺳﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﮐﻨﯿﻢ؛ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺍﺧﺒﺎﺭ/ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ، ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺭﺍ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ. ﺍﻭﻟﯿﻦ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﻭ ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ﺑﻪ ﻋﻤﻮﻡ ﺍﺳﺖ، ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﮔﺎﻫﯽ ﻋﺼﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﻋﺼﺮ ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. عزیزی گفت : ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻻ‌ﯾﻞ ﻣﺘﻌﺪﺩﯼ  ﺑﻪ ﺍﺧﺒﺎﺭ/ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ﻧﯿﺎﺯ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺍﺯ ﻃﺮﻓﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺳﺒﺐ ﻣﻌﺎﺷﺮﺕ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﻓﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻮﻕ ﺩﻫﯽ ﺍﺫﻫﺎﻥ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ ﯾﮑﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﻫﺎﯼ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺫﻫﺎﻥ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﻣﺤﯿﺎ ﺍﺳﺖ. ﺁﮔﺎﻫﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﺣﻘﻮﻕ ﺷﺎﻥ، ﺗﻌﻬﺪﺍﺕ ﺍﺧﻼ‌ﻗﯽ، ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻭ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩ ﻣﻬﻢ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﺯ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ایشان افزودند :ﺩﺭ ﻋﺼﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺷﺪﻥ، ﺍﮐﺜﺮﯾﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﻣﺜﻞ ﮐﺎﺭ، ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ، ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻫﺎﯼ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ، ﺁﻣﻮﺯﺵ، ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺷﺪﻥ، ﺳﻔﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﻫﺮ ﮐﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﯿﻢ، ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﯾﮏ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪ ﻋﺎﺩﯼ ﺷﻬﺮﯼ ﻭﻗﺘﯽ ﺻﺒﺢ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ﻭ ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺑﻪ ﻣﺤﻞ ﮐﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ، ﭼﻨﺪ ﺗﻤﺎﺱ ﺗﻠﻔﻨﯽ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﻭﻋﺪﻩ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻥ، ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ، ﻓﺎﻣﯿﻞ، ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻭ ﻏﯿﺮﻩ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،ﺗﺼﻤﯿﻤﺶ ﺭﺍ ﺍﺗﺨﺎﺫ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﺁﮔﺎﻩ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﮐﺜﺮ ﺗﺼﻤﯿﻤﺎﺕ، ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﻭ ﺍﺭﺯﺵ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﭘﯿﺶ ﻓﺮﺽ ﻫﺎ ﻭ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺣﻘﺎﯾﻖ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻣﺤﻞ ﮐﺎﺭ ﻣﻌﻤﻮﻻ‌ ﻣﺎ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﯿﻢ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﺗﺠﺮﺑﻪ، ﭼﻪ ﮐﺎﺭﯼ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﯿﻢ، ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﻭﺯﻣﺮﻩ ﻣﺎﻥ ﻭ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﻭ ﺩﺭ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﭼﻪ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ، ﻣﺸﻐﻮﻝ ﻫﺴﺘﯿﻢ. عزیزی گفت  : ما ﺍﻋﺘﻤﺎﺩﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﻗﺪﺭﺕ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﯾﻢ ﮐﻪ ﺍﺧﺒﺎﺭ، ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻣﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ. ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺑﺮ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ، ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺎ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺯﯾﺎﺩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﺁﻥ ﺁﺷﻨﺎ ﺷﻮﯾﻢ. ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺁﻧﭽﻪ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻣﺎ ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﺩﺭ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﯾﻢ،  ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻫﺎ ﺩﻻ‌ﺭ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮐﺴﺐ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﻣﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﻣﺎ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻣﯽ ﺧﺮﯾﻢ. رییس خانه نسل جوان کهگیلویه افزود : ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ، ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﻭ ﻣﺠﻼ‌ﺕ ﺩﯾﺪﻩ ﺍﯾﻢ، ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺗﺎﺛﯿﺮﺍﺕ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺩﺭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﺎﻥ، ﺁﻧﻬﺎ ﻫﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻨﺪ ﻣﯽ ﺧﺮﻧﺪ، ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﻭ ﻣُﺪ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺯ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ایشان  گفتند : ﺁﺛﺎﺭ ﻣﺜﺒﺖ ﻭ ﻣﻨﻔﯽ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﮐﻤﭙﯿﻦ ﻫﺎﯼ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺜﺎﻝ ﺍﺯ ﺁﺛﺎﺭ ﻣﺜﺒﺖ، ﺍﮔﺮ ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﯿﻦ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺤﺒﻮﺑﯿﺖ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩ، ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺷﺪ. ﺍﯾﻦ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻔﯿﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﺍﺩﺑﯽ ﺭﺍ ﺑﯿﻦ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺍﺭﺗﻘﺎﺀ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ. ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺍﺯ ﺁﺛﺎﺭ ﻣﻨﻔﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺣﻤﻞ ﺳﻼ‌ﺡ ﻭ ﻣﻬﻤﺎﺕ ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺘﺎﺭﻩ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺳﯿﻨﻤﺎ ﺩﺭ ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎ ﻭ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺁﻥ ﺑﺮ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ، ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﺳﺒﺐ  ﻧﻮﻋﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻭ ﺍﻟﮕﻮﺑﺮﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﭘﺬﯾﺮﯼ ﺩﺭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺷﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺍﻏﻠﺐ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ﻭ ﯾﺎ ﯾﮏ ﻓﯿﻠﻢ ﺍﮐﺸﻦ ﺗﻤﺎﺷﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ، ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ ﺧﺸﻮﻧﺖ ﺁﻣﯿﺰ ﻭ ﺻﺤﻨﻪ ﺁﺳﯿﺐ ﺩﯾﺪﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺗﻮﺳﻂ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ. ﻣﺸﮑﻠﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﯾﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﺻﺤﻨﻪ ﻫﺎ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻣﺎ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺁﺳﯿﺐ ﺯﺍ ﺑﺎﺷﺪ. عزیزی افزود :  ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻣﺎ ﮐﻪ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻭ ﺑﺎﻭﺭﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺷﮑﻞ ﮔﯿﺮﯼ ﺍﺳﺖ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺩﯾﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﺻﺤﻨﻪ ﻫﺎ ﭘﺮﺧﺎﺷﮕﺮ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﯾﺎ ﻗﺪﺭﺕ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﺑﯿﻦ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﻭ ﺗﺨﯿﻞ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺑﺪﻫﻨﺪ.  ایشان گفتند : ﻣﺸﮑﻞ ﺩﯾﮕﺮ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﻨﮓ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺗﻮﺳﻂ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺑﯿﺎﻣﻮﺯﯾﻢ ﮐﻪ ﺟﻨﮓ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﯾﮏ ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺑﺮﺩ ﻭ ﺑﺎﺧﺖ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺜﻞ ﺑﺮﺩ ﻭ ﺑﺎﺧﺖ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺑﺎﺯﯼ ﻭﯾﺪﺋﻮﯾﯽ ﻧﯿﺴﺖ، ﺑﻠﮑﻪ ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻫﻤﻪ ﺑﺎﺯﻧﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ. عزیزی افزود : ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻭ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺗﻮﺳﻂ ﻫﻢ ﺳﻦ ﻭ ﺳﺎﻻ‌ﻥ ﺧﻮﺩ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﯽ ﺩﯾﺪﻩ ﺷﻮﻧﺪ، ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺷﻮﻧﺪ. ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻧﻤﺎﯼ ﺍﯾﺪﻩ ﺁﻟﯽ ﺍﺯ ﯾﮏ ﻣﺮﺩ ﻭ ﯾﺎ ﺯﻥ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﻣﯽ ﮐﺸﺪ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺁﻧﺮﺍ ﺩﺭ ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎﯼ ﺗﻠﻮﺯﯾﻮﻧﯽ ﺗﻤﺎﺷﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ. ﺍﯾﻦ ﯾﮏ ﺭﻭﺵ ﻧﺎﺧﻮﺩ ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻭ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﺍﯾﺪﻩ ﺍﻝ ﺗﻠﻮﺯﯾﻮﻧﯽ ﺍﺯ ﻣﺎﺭﮎ ﻭ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺧﺎﺻﯽ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﯼ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ. ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﻨﻔﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﺮ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﺎﻥ، ﻣﺨﺼﻮﺻﺎ ﺩﺭ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﯼ ﺍﺧﯿﺮ ﭼﺸﻤﮕﯿﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻣﻌﻀﻞ ﭼﺎﻗﯽ ﺍﺳﺖ. ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻫﺎ ﻧﻔﺮ ﺩﺭ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﺎ ﭼﺎﻗﯽ ﺩﺳﺖ ﻭ ﭘﻨﺠﻪ ﻧﺮﻡ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻭ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺍﯾﺪﻩ ﺍﻝ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﻻ‌ﻏﺮ ﻭ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺎﺷﻨﺪ. عزیزی گفت : ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺑﺴﺰﺍﯾﯽ ﺑﺮ ﺷﮑﻞ ﮔﯿﺮﯼ ﺍﺫﻫﺎﻥ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﯾﮏ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺩﺍﺭﺩ. ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﭼﻪ ﻣﺤﺼﻮﻟﯽ ﺭﺍ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ، ﺍﺫﻫﺎﻥ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺭﺍ ﺷﮑﻞ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺟﻬﺖ ﺩﻫﯽ ﮐﻨﺪ. ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺜﺎﻝ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ،  ﺑﺎ ﭘﺨﺶ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﻠﻮﺯﯾﻮﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﯾﮏ ﺯﻥ ﺗﻮﺳﻂ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﺭﺑﻮﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﺯﺍﺭ ﻭ ﺍﺫﯾﺖ ﻗﺮﺍﺭﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﺍﺫﻫﺎﻥ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺭﺍ ﻋﻠﯿﻪ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﺷﮑﻞ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ. ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺫﻫﺎﻥ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺍﺭﺗﺶ ﻋﻠﯿﻪ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﻃﻮﺭﯼ ﻧﺒﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭘﺨﺶ ﻣﮑﺮﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﻠﻮﺯﯾﻮﻧﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺩﻭﻟﺖ ﻋﻠﯿﻪ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﻋﻼ‌ﻗﻪ ﻣﻨﺪ ﺷﺪﻧﺪ  عزیزی افزود : ؛ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺭﯾﺸﻪ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺣﯿﺎﺕ ﺑﺸﺮ ﺩﺍﺭﺩ  ایشان گفتند : ‏ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺑﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻫﻮﯾﺖ ﻣﯽ ﺑﺨﺸﺪ ﻭ ﺑﺎﻋﺚ ﮐﻨﺶ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﻣﯿﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ، ﻓﺮﻫﻨﮓ، ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺑﺎﻭﺭﻫﺎ، ﻧﮕﺮﺵﻫﺎ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﻫﺎﯼ ﻗﻠﺒﯽ ﯾﮏ ﮔﺮﻭﻩ ﻭ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺷﯿﻮﻩ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺖ . ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺷﯿﻮﻩ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻗﻮﯼ ﻋﻠﻤﯽ ﻭﺗﻮﺳﻌﻪ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺖ، ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺑﻨﯿﺎﺩﻫﺎﯼ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﯾﺪﺍﺭ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﺳﺎﺧﺖ . رییس خانه نسل جوان کهگیلویه  ﮔﻔﺖ : ﭘﯿﺪﺍﯾﺶ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﻤﺰﺍﺩ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﯾﺦ ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﭘﯿﺎﻡ ﺧﻮﺩ ، ﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺑﺎ ﺁﻥ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ . رییس خانه نسل جوان کهگیلویه گفت : ﻟﺬﺍ ﺑﺤﺚ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﻢ ﻧﻮﻋﯽ ﺑﺤﺚ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﯽﺭﻭﺩ . ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺟﺪﯾﺪ، ﻣﻮﻟﺪ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻫﻢ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺧﻮﺩ، ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺟﺪﯾﺪﯼ ﺭﺍ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺟﻮﺍﻣﻌﯽ ﮐﻪ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﺭﺍ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ . ﺍﯾﻦ ﻓﺮﻫﻨﮓ ؛ ﺧﺎﺹ ، ﭘﻮﯾﺎ  ﺗﺪﺍﻭﻣﯽ ‏ﻭ ﮐﺎﻣﻼً ﺟﺪﯾﺪ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﻮﻟﺪ ﻫﻤﮕﺮﺍﺋی ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺭﺳﺎﻧﻪﺍﯼ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ، ﻧﻮﯾﺪ ﺑﺨﺶ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺠﻤﯿﻊ ﻣﻠﺖﻫﺎ ﻭ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ . ﺑﻪ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﮏ ﻟﻮﻫﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﻫﮑﺪﻩ ﺟﻬﺎﻧﯽ ، ﻣﻠﺖﻫﺎ ﭼﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﺩﺳﺖ ﻣﯽﯾﺎﺑﻨﺪ ﻭ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﺷﮑﻞ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ . ﻣﻨﻈﻮﺭ، ﭘﯿﺪﺍﺋﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﻧﻤﺎﺩﯾﻦ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ . ﻧﻤﺎﺩﻫﺎﯼ ﻣﻨﻔﺮﺩ، ﺗﮏﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﻣﻠﯽ، ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ، ﺑﻪ ﺣﺮﯾﻢ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﻓﻬﻢ ﻭ ﺩﺭﮎ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﯿﺮﻧﺪ . ﺟﺎﺑﺠﺎﺋﯽ ﻧﻤﺎﺩﻫﺎ ﻭ ﻭﺭﻭﺩ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺳﻄﺢ ﺗﺎﺯﻩﺍﯼ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﯽﺁﻭﺭﺩ . ایشان یادآور شدند  : ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﭘﯿﺎﻡ ﻫﺎﯼ ﺁﻥ ﯾﮏ ﻗﺴﻤﺖ ﻣﻬﻢ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻋﻤﺪﻩ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺷﮑﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ . ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎﯼ ﻣﻬﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﻫﻮﯾﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، اما ﺩﺭ ﯾﮏ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺍﯼ ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺟﻮﺍﻥ ﻣﺸﮑﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺩﻫﻨﺪ ﮐﺪﺍﻡ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﯿﺸﺘ ﺑﻪ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺍﺳﺖ . ﮐﺪﺍﻡ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺎﻭﺭ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮐﺪﺍﻡ ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﺗﺎ ﺣﺪﯼ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻇﻬﻮﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﺩﯾﺠﯿﺘﺎﻟﯽ ﺷﺪﻩ ﻭ ﮐﺎﻻﯾﯽ ﺷﺪﻥ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﻌﻨﺎﺩﺍﺭﯼ ﺷﺮﺍﯾﻄﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺗﺤﺖ ﺁﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﺭﺍ ﺩﮔﺮﮔﻮﻥ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺘﻨﻮﻉ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯼ ﻫﺎﯼ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﯽ ﻭ ﺍﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ‏( ICT ‏) ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻭ ﺑﺎﺯﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ . عزیزی افزود : دادﮔﻼﺱ ﮐﻠﻨﺮ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺁﻣﻮﺧﺘﻦ ﺷﯿﻮﻩ ﻫﺎﯼ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﺎ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺣﺎﺋﺰ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺍﺳﺖ . ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﻭ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺎﯼ ﮐﺴﺐ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺳﻮﺍﺩ ﭼﻨﺪﮔﺎﻧﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﻧﺪ ﺗﺎ ﻗﺎﺩﺭ ﺷﻮﻧﺪ ﻫﻮﯾﺖ ، ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎﯼ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺎﺩﯼ ﻭ ﯾﺎ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﻭ ﯾﺎ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺩﻫﻨﺪ شایان به ذکراست ”  ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ کهگیلویه بزرگ ﻭ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺴﻞ ﺟﻮﺍﻥ ﮐﻬﮕﯿﻠﻮﯾﻪ با شناسه ملی ۱۴۰۰۴۱۰۹۳۱۶ در ۱۸ بند و دو تبصره درحوزه فعالیت سازمان ملی جوانان ، سازماندهی امور جوانان و پیشگیری از وقوع جرم  در سال ۱۳۹۳ در   اساسنامه  تعریف گردیده و در روزنامه رسمی قوه قضاییه کشور به اطلاع عموم مردم رسید  و  ﺁﻗﺎﯾﺎﻥ ‏” ﻓﺨﺮﺍﻟﺪﯾﻦ ﻋﺰﯾﺰﯼ ” ﺩﮐﺘﺮ ﺍﯾﺎﺯ ﺧﺎﺩﻣﯽ ﺭﺋﯿﺲ ﺳﺎﺑﻖ ﭘﺰﺷﮏ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ  ” ﺁﺯﺍﺩ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪ ﻗﺎﺀﻡ ﻣﻘﺎﻡ ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻭ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎﺗﯽ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﮐﻞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﮐﻬﮕﯿﻠﻮﯾﻪ ﻭ ﺑﻮﯾﺮﺍﺣﻤﺪ ‏» ” ﺣﺠﺖ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﯾﻮﺳﻒ ﻋﻤﺮﺍﻧﯽ ﻧﮋﺍﺩ ﻋﻀﻮ ﻫﯿﺌﺖ ﻋﻠﻤﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻤﻌﻪ ﺷﻬﺮ ﺳﻮﻕ ﻭ ﺍﻣﯿﺮﺭﺿﺎ ﺧﻮﺵ ﺁﯾﯿﻦ ﻭﮐﯿﻞ ﭘﺎﯾﻪ ﯾﮏ ﺩﺍﺩﮔﺴﺘﺮﯼ ﻭ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﻭ ﭘﺎﺭﻟﻤﺎﻧﯽ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺍﺳﺘﺎﻧﻬﺎﯼ ﮐﺸﻮﺭ از اعضای خانه جوانان و شورای مرکزی جوانان کهگیلویه بزرگ هستند.

انتهای پیام/

  1. عضو هیءت علمی دانشگاه یاسوج   مهر ۱۶, ۱۳۹۵  

    هاﺷﻤﯽ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎنهای کهگیلویه ، ﭼﺮﺍﻡ ، لنده و بهمه ای ﺯﯾﺮﺍ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﻗﺒﻠﯽ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﺧﻮﺩ ﻭﺑﺴﺘﮕﺎﻥ ﻭﻃﺎﯾﻔﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ ﺑﺎ ﺷﻨﺪ

  2. دانشجو   مهر ۱۶, ۱۳۹۵  

    ﺑﻪ ﺍﻣﯿﺪﺧﺪﺍ حاجی عدل مرد عمل ، در دور بعدی نمایندگی مجلس ﺑﺎ آرای بالا ﭘﯿﺮﻭﺯﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ کهگیلویه بزرگ ﺧﻮﺍﻫﺪﺷﺪ

  3. مظفری   مهر ۱۹, ۱۳۹۵  

    درود برسردار سازندگی مرد عمل

  4. حامیان حاجی عدل مرد عمل   مهر ۲۰, ۱۳۹۵  

    سپاس از پایگاه خبری ترنم دنا با این لینگ خبری

Polls

میزان رضایت شما از عملکرد یک ساله دستگاه های اجرایی شهرستان دنا چقدر است؟

مشاهده نتایج

Loading ... Loading ...
آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
ترنم دنا
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار
css.php